Administratie toevoegen

Je voegt een administratie aan de huidige omgeving toe. Als je vervolgens de administratie opent en een (financiële) functie start, moet je eerst de financiële instellingen vastleggen.

Een omgeving kan maximaal 999 administraties bevatten. Als je een administratie hebt verwijderd, kun je het verwijderde administratienummer opnieuw gebruiken. Dit is met name belangrijk voor organisaties met veel administraties, zoals accountants en administratiekantoren.

Let op:

In template-omgevingen zijn extra administraties aanwezig. Deze administraties zijn al ingericht met dagboeken, integratiesoorten, etc. Kijk eerst of je een 'meegeleverde' administratie kunt gebruiken in plaats van een nieuwe administratie die je nog helemaal moet inrichten.

Administratie toevoegen:

  1. Ga naar: Algemeen / Administratie / Beheer / Nieuw.
  2. Vul de velden in.
  3. Als het veld Autonummering aangevinkt is, zal Profit automatisch het eerstvolgende vrije administratienummer toevoegen. Vink dit veld alleen uit als je zelf een nummer wilt opgeven, bijvoorbeeld het nummer van een administratie die je eerder verwijderd hebt. Je kunt het zoekvenster raadplegen om te zien welke administratienummers al in gebruik zijn.
  4. Vul een code voor de administratie in.
  5. Vul de adresgegevens in; deze worden o.a. gebruikt bij het afdrukken van overzichten.
  6. Als je de organisatie/persoon voor deze administratie hebt vastgelegd in CRM kun je deze selecteren bij Organisatie/persoon. Profit neemt dan automatisch de gegevens over van de organisatie, zoals KvK-nummer, contactpersoon en telefoonnummer.
  7. Klik op: Volgende.

  8. Vul het dagboeknummer in van het dagboek waarin je de beginbalans wilt vastleggen.

    Als je de wizard voltooit, zal Profit automatisch een dagboek van het type Beginbalans toevoegen met het door jou ingevulde dagboeknummer. Aan dit dagboek is de tegenrekening balans gekoppeld.

  9. Controleer periodetabel financieel voor deze administratie.

    Dit veld bevat standaard de voorkeurwaarde van de financiële periodetabel van de huidige administratie. Je kunt deze wijzigen en andere periodetabel instellen voor de betreffende administratie.

  10. Klik op: Volgende.
  11. Vul eventueel een memo in.

    Je kunt dit veld achteraf raadplegen of wijzigen via Algemeen / Administratie / Beheer / Eigenschappen, tabblad Opmerking.

  12. Klik op: Voltooien.

Direct naar

  1. Administratie
  2. Functionaliteit hybride administraties van landen activeren
  3. Administratie toevoegen
  4. Administratie instellingen vastleggen
  5. Administratie verwijderen
  6. Administratiesets
  7. Rekening-courantverhouding meerdere administraties inrichten