Administratie voor eVerbinding inrichten

Je legt het bedrijfs-ID van de betreffend administratie vast om facturen via het platform eVerbinding te versturen en te onvangen.

Je moet een account hebben bij het platform eVerbinding, voordat je de administratie inricht. Bij dit account ontvang je een Bedrijfs-ID. Dit is een identificerend gegeven van de verzendende organisatie en leg je vast in de administratie.

Je legt ook in de administratie-instellingen in Financieel instellingen voor automatische incasso vast. Als je standaard incassokorting wilt verlenen aan de debiteuren, leg je dit ook vast in de administratie-instellingen.

Let op:

Als je het Bedrijfs-ID toevoegt of wijzigt, dan wordt in het communicatieprofiel automatisch de omgeving, administratienummer en Bedrijfs-ID opgeslagen.

Administratiegegevens en Bedrijfs-ID vastleggen voor eVerbinding:

  1. Open de administratie.
  2. Ga naar: Algemeen / Administratie / Beheer / Eigenschappen.
  3. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  4. Controleer de gegevens. 
  5. Ga naar het tabblad: Verstrekking.

    Als dit tabblad niet zichtbaar is dan moet je dit tabblad autoriseren via tabblad autorisatie in de Autorisatie tool.

  6. Vul het Bedrijfs-Id eVerbinding van de administratie in.

    Als je dit veld niet ziet dan moet je eerst eVerbinding activeren.

  7. Klik op: OK.

Direct naar

  1. E-factuur via eVerbinding inrichten (inkoopfactuur en verkoopfactuur)
  2. eVerbinding activeren
  3. Administratie voor eVerbinding inrichten
  4. Communicatieprofiel voor eVerbinding inrichten
  5. Verkooprelatie voor eVerbinding inrichten
  6. Bijlage samenvoegen naar pdf verkoopfactuur